Главная | Регистрация | Вход | RSS                                                   




Меню
Головна сторінка
Про нашу школу
Наші успіхи
До 200-річчя Шевченка
Життя школи new
Шкільні новини
Оголошення
Педагогічний колектив
Учнівський колектив
Батьківський комітет
Благодійний фонд
Шкільне самоврядування
Розклад уроків
Методичні матеріали
На допомогу...
Позашкільна робота
Нормативно-правова база
Здоров'я дітей new
Каталог файлів
Каталог статей
Форум
Фотоальбоми
Корисні посилання
Онлайн ігри
Наші партнери
Гостьова книга
Лист адміністратору
Контакти

Звіти та плани

Увага, п’ятикласник!

 

Шановні батьки п’ятикласників! Від нас з вами буде залежити  успішна адаптація дітей до навчання в середній школі. Вашій увазі пропонується інформація, яка допоможе розібратися у складностях адаптаційного періоду.

 

Чинники, які впливають на адаптацію учнів під час переходу до середньої школи II ступеня

Зміна зовнішніх обставин

Практично кожний вчитель скаже, що початок п'ятого класу — складний період, і не тільки для дитини, але й для вчителів, і для батьків. Проблем багато, і вони не об­межуються тільки рамками навчального про­цесу, але й пов'язані з організацією життя в школі  і вдома загалом. І хоча кожна школа — це складний і своєрідний «організм», але багато труднощів, які виникають в учнів в цей пе­ріод, схожі. Так, у більшості випадків самі п'ятикласники вказують, що в школі стало складніше, тому що:

•   дуже багато різних вчителів (їх потрібно запам'ятати, звикнути до вимог кожного з них);

•  незвичний розклад (новий режим);

•  багато нових кабінетів, котрі невідомо де знаходяться (чи навіть нова будівля школи);

•  новий класний керівник;

•  ми знову — найменші, а в початковій були вже великі;

• виникають проблеми зі старшокласника­ми (наприклад, у буфеті чи в туалетній кімнаті).

Серед труднощів шкільного життя п'ятикласників у батьківських анкетах най­частіше називають підвищений темп роботи: діти, які не вміють швидко писати, не встига­ють конспектувати.

Внутрішні зміни

Крім вищеназваних проблем, в учнів п'ятих класів в період адаптації існують ще проблеми, які пов'язані з їхніми віковими особливостями. Досвід показує, що педаго­ги і батьки найчастіше одночасно і «одорослюють» п'ятикласників, вважаючи, що вони повинні бути самостійними, організованими, і підкреслюють їхню «дитячість». Це створює подвійність, суперечливість відносин і сис­теми вимог, що засвоюють школярі. Вони швидко навчаються маніпулювати доросли­ми, збагнувши цю подвійність.

Суттєвого значення набуває емоційний фак­тор у самооцінюванні здібностей, що взагалі ха­рактерно для цього періоду. Таким чином від­бувається домінування певних емоцій, і це під­коряє собі все психічне життя дитини, у тому числі «роботу» психічних процесів. Відомо, що занадто сильні або занадто тривалі емоції, як негативні, так і позитивні, можуть впливати на психічне життя дитини та сприяти виникненню своєрідної «емоційної втоми», що виявляється в роздратуванні, вередуванні, плачі та ін.

Загальне позитивне ставлення до себе, став­лення і уявлення про свої можливості, що не спираються на оцінку своєї реальної успішнос­ті, призводить до того, що діти охоче беруться за багато справ, будучи переконані, що вони зможуть це зробити, утім, за перших трудно­щів кидають їх, не зазнаючи при цьому осо­бливих переживань. Пояснення цьому у дітей просте: «Перестало подобатись, не хочеться, не можу». У цьому й полягає реальна причи­на: втрачає позитивне ставлення, і, як наслі­док, знижується самооцінка в цій сфері. Тому найбільш важливим для дітей — навчити їх об'єктивно оцінювати свої успіхи чи неуспіхи навчанні, прагнути перевірити свої можли­вості і шляхи для подальшого їх розвитку.

 

Будьте уважними до своїх дітей, не панікуйте, дайте можливість повірити дитині у власні сили!

                                          Шкільний психолог Купрієнко Т.В.

 

 

Шановні батьки! Ознайомтеся з порадами психолога, які дадуть вам можливість не допустити помилок у вихованні власної дитини.

 

Поради щодо спілкування, виховання проблемної дитини

 

Якщо дитина жорстока до інших людей, тва­рин — проблема емоційного і психічного стану. У такому стані треба звертатися до дитячого пси­хотерапевта.

Якщо дитина гіперактивна — потрібна консуль­тація педіатра, який поставить діагноз і призначить лікування.

Якщо дитина запальна чи войовнича — пере­конайтеся, чи самі батьки не провокують таку по­ведінку. До такої дитини треба бути уважним, роз'яснювати наслідки поведінки, щоб вона вчила­ся регулювати свої стосунки з іншими людьми.

Якщо дитина не вміє стримувати гнів, потрібно залучити її до активного слухання, щоб вона вчи­лася вербально висловлювати агресію і знімати збудженість, нервовість, із домашньої відеотеки вилучити фільми і забо­ронити перегляд телепередач зі сценами насилля, жорстокості.

Ні в якому разі не застосовувати фізичні покарання.

Роз'єднати хулігана і жертву. Зайняти хулігана корисною роботою, щоб його енергія використо­вувалася з конструктивною метою.

Привчити дітей самим вирішувати свої пробле­ми настільки, наскільки це можливо, без сторон­нього втручання.

Не дозволяйте такій дитині сидіти без діла. Спрямуйте її енергію на щось корисне.

Доброзичливість і теплі стосунки з такими ді­тьми, постійне спілкування і вміння слухати дитя­чі проблеми, переконання, а не фізична сила — це допоможе запобігти агресивності.

 

Рекомендації батькам підлітків, схильних до правопорушень

 

 

Виховуйте дитину як законослухняного грома­дянина своєї країни на власному прикладі.

З молодшого віку прищеплюйте дітям повагу до закону, прав людини.

Проявляйте витримку, терпіння під час спілку­вання з підлітком, обговорення його протиправних вчинків (дій).

Шляхом переконання, створення гідних та ціка­вих життєвих перспектив сприяйте виникненню у підлітків прагнення до законослухняності, вибору гідних друзів, дозвілля.

Відмовтеся від постійних повчань.

Мудро здійснюйте систематичний контроль життєдіяльністю підлітка.

У процесі необхідного перевиховання змінюйте обставини у сімї, звичні форми поведінки, спілкування,  контролю та інше з дитиною та поміж дорослими

Сприяйте особистісному зростанню дитини.

Висловлюйте свою довіру, схвалюйте досягнееня підлітка, формуйте його вміння не тільки підкорятися, а й командувати.

 

                                                                                     Шкільний психолог                        Купрієнко Т.В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Скачати звіт-презентацію батьківського комітету можна натиснувши тут.

Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Login
E-mail:
Пароль:

Copyright Romafon © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz